Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Monday, February 28, 2011

Bakal Celik Insan Kerana Guru Unggul (perati & kumpul2 huruf depan jadi apa??)

Aku fed up. Aku surrender. Aku goyang-goyang bendera putih. Orang kata aku tak berbakat untuk jadi cikgu. Dikutuknya aku macam-macam. Telinga aku dah tebal macam telinga gajah gara-gara satu kursus yang direka khusus untuk bakal guru saling mengkritik antara satu sama lain. 

Aku dikritik HEBAT. Bukan kritikan tu kata aku hebat, no nono. Tapi aku telah DIKRITIK HEBAT. Dihujani kritikan. Benci ar. Down semangat ai camni tau.  Aku tak percaya komen orang membuta tuli, lalu aku pun buat analisa ke atas video mengajar aku yang telah diprintscreenkan. Heh.



Komen 1: 
Bungakopi kerap membetul-betulkan tudung

Bidas aku : 
Ok, fine. Yelah, dah aku bercakap, tudung aku tu pun ikut herot sekali. Wajib la betulkan tudung. Ko tak apalah tak pakai tudung. Rambut pun tak ada.

Refleksi Kendiri :
Saya akan memakai tudung yang lebih selesa. Tudung keras Indonesia.






Komen 2 : 
Bungakopi suka memandang syiling dan membuat gaya seperti sedang berfikir.

Debik aku :
Yap. Aku amatur. Aku tak perasan. Aku tak pernah masuk pertandingan bercerita sebelum ni.

Refleksi Kendiri :
Selepas ini saya akan memandang tembus dinding (o_O")







Komen 3 :
Bungakopi kerap melakukan pergerakan tangan.
Mungkin Bungakopi ingin melakukan penegasan ke atas isi pelajaran harharhar


Komen aku :
Aku semangat nak mengajarlah, ngek!

Refleksi kendiri:
Selepas ini saya akan mengurangkan pergerakan-pergerakan yang tidak perlu.

Itu baru sikit. Banyak lagi kritikan aku dapat.
Bungakopi rujuk nota semasa mengajar,
Bungakopi kurang eye contact dengan pelajar,
Bungakopi cuba buat sempoi semasa mengajar,
Bungakopi meletakkan tangan pada dinding,
Bungakopi mengetuk papan putih dengan marker berulang kali,
Bungakopi tidak beri peluang kepada pelajar untuk menjawab,
Bungakopi kerap tersengih (???)

Habis tu, habis tu, habis tu...
selepas ni aku jadi robot lar kat depan tu? 
Teet. Teet. 
Komen baru :
Bungakopi sudah menjadi robot.

P/S- Ada satu je komen positif. 
Suara Bungakopi tersangatlah lantang.("-_-)

11 comments:

Ruby said...

komen baharu: cikgu bunga kopi comel pakai baju pink!awww...

Shukri Mohd Ali said...

bungakopi sangat ayu. hihihihi ^^

Bungakopi said...

Ruby,
haha. kmen positif.

Shukri,
ni pon positif jugak.

EH xtido lg la dua2 org ni.

beautiful_rose said...

owh,aku mahu mendaftar kembali ke sekolah semata2 mahu berguru dengan cikgu bungakopi =p

Bungakopi said...

beautiful rose,
timekasih la utk pghargaan tu. haha.

Mr. Swift said...

why it's "bungakopi"?
It should be "bungaorkidlah" kan? :)

Bungakopi said...

Mr. Swift,
I ask myself the same question,hm.

Al said...

Bungakopi cute? erk

ok xde kaitan,trik blk..

Bungakopi said...

Al,
komen diterima. Komen diterima.

cikungunya said...

hhahaha...aku gelak...rase macam ade antaranye komen yg aku bagi..

.: Si BungaKopi : . said...

cikungunya:
baru baca ke entri ni? memang la ada..huhu