Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Thursday, August 12, 2010

Pelajaran 1 : Kita sama-sama ada hati.

Mungkin aku sudah sampai ke tahap umur yang sangat complicated. Pantang dijentik, aku mula rasa down, sedih dalam bising, hilang dalam ramai (hah, melalut)

Sungguh tak disangka, aku tidak sekuat yang aku fikirkan. Kata seorang aci, muka kau ni memang jenis kering.. Maksudnya bukan jenis kulit aku ni kulit kering, jangan ada salah faham di situ okeh (kombinasi kot, kuikui). Tapi, mungkin riak wajah aku yang kering, no response membuatkan orang makin geram untuk marah-marah aku (apa HAK kau, hah??)

Bila seseorang bercakap, hatta waktu tengah marah sekalipun, sudah jadi habitat aku untuk pandang straight ke dalam mata si pemarah tersebut  tanpa segan silu. Zmn skrg, jadi pendengar yang baik pon salah-bebel aku kepada rakan terawih di sebelah.

Itulah salahnya. Sebab normalnya, orang-orang lain waktu kena marah biasanya akan tunduk pandang lantai sambil kira berapa puntung jari kaki kau ada. Tapi, aku tak reti. Tatak reti.

So, akulah manusia yang jenis terkebil-kebil tengok si pemarah sambil bermonolog dalam hati.

Maka, akulah sasarannya. Kata-katanya yang tajam menikam kena tepat di ulu hati sampai tembus ke belakang. Balik bilik, tidur, terus pura-pura meracau dalam tidur supaya rumet dapat tenangkan aku (tipu lagi)

Perlu diingat di sini bahawa aku juga seorang gadis  biasa yang ada perasaan meskipun aku ni nampak macam heartless dan payah nak terkesan dengan cakap-cakap.

Tapii.. Janganlah sebab itu kau nak layan aku macam aku ni tak tahu sakit, tak tahu terluka.

Timekacih ken' kawan krn meminjamkan bahu di saat aku nantuk..
P/S- No words can describe how I felt.

1 comment:

beautiful_rose said...

aku pun ngantuk...jom tido selamat malam =p