Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Friday, April 20, 2012

Oh!

Tolom! Tolom!
Dadaku pengap. Ah, nak pengsan.

Kedebing.


(sepi)


Tazkirah :
Begitulah kejadian yang bermain di hati aku akhir-akhir ini.
Aku menghitung umur.
24 tahun.
Tuanya aku.
Tanggungjawab berat.
Pada pelajar.
Pada diri sendiri.
Pada keluarga.
Aku tak suka umur meningkat.

Dengki.
Tengok pelajar yang muda-muda dan
ada ruang masa untuk membentuk masa depan
yang lebih baik.

Sedih.
Pelajar tak siapkan kerja yang aku beri.

Aku berleter.
"Kamu ni manusia yang banyak alasan. Itu ini... Kamu bukan ada anak bini pun kat rumah.. Makan disediakan... Cuma belajar . Muallimah ni..(guru) rumah jauh.. sampai rumah je dah malam. Tapi boleh siapkan macam-macam.. Masak.. pergi kenduri... hah "

Blablabla.
Aku terus berleter tanpa diketahui buah butir.
Terasa puas. Masa mengajar pun tamat.
Sememangnya perempuan dan leteran tak dapat dipisahkan.

Hidupku terasa padat.
Penat.
Semasa menganggur dulu, terasa begitu loser.

Sekarang bergaji,
hidup masih terasa kosong.

Apa yang aku cari?
....

Apa yang aku dapat?

(berkemas, membetulkan tudung dan melangkah ke perpustakaan.)

No comments: