Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Thursday, August 2, 2012

Lidah setajam mata pedang

Dulu aku pernah dengar satu cerita yang famous di sekolah aku. Tentang cikgu Sejarah. Samala dengan aku sekarang.
=
=
=
=
=
=
=

Kisahnya, cikgu aku ni tujuh tahun hidup asyik ditimpa bala. 
Kena penyakit, barang hilang, rumah kena rompak, anak accident and so on.

Selepas habis tujuh tahun tu pulak, tujuh tahun seterusnya bliau asyik dapat rezeki yang melimpah ruah..
naik pangkat, g haji dan umrah, 
dapat cabutan bertuah tahun melawat melaka= dapat kereta sebijikkk,
budak2 exam cemerlang, menang tokoh bapa, anak dapat sambung medic and so on...

Tahun terakhir,
beliau meninggal.


Aku tahun ni ditimpa ujian memanjang,
bukan dalam masa tujuh tahun tapi tujuh bulan.
Aku tengah cuba untuk redha.

Aku tengah tertunggu-tunggu, mungkinkah aku sama dengan cikgu sejarah aku.. dapat rezeki melimpah-ruah pulak?

selepas itu apa?

p/s-nak letak gambar mayat tp bila google, suma gambar ngeri-ngeri, takut la pullak.

No comments: