Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Monday, July 29, 2013

Zaman Kerja

Kerja kerja kerja.

bila tengok orang lelaki kat tempat kerja aku,
life depa mudah gila.
nampak tak stress.

awat aku stress?
adakah kerana aku perempuan?

pikiaq-pikiaq balik, dak jugak.
bila tengok SEKALI LAGI kawan-kawan laki kat tempat kerja aku
depa memang tak stress
enjoy
tapi aku perhatikan
depa  buat kerja tak tara mana pun
hat buat sistem ni, nak habaq mai. sistem ang 100% tak praktikal. 














aku ni ada saja reja atas meja. non stop baq ang.
depa plak, boleh jaa dok tangguh reja..
toksah dok heran la bila ramai pempuan jadi pemimpin zaman la.

sebab pa?
sebab laki zaman laa...
depa bajet depa cerdik secara semula jadi.
kurniaan Ilahi.

sebab depa dok syok sendiri..
la ni bilang ngan jari berapa banyak lelaki melayu berkualiti.
sebab tu ramai anak dara tua.

back to the topic, bab mengular ni..
aku takut nak buat lagu tu
aku takut rezeki tak berkat

ponteng sana ponteng sini
sat-sat mc.
bab kebersihan duit jangan buat main...

kita orang Islam zaman la suka ambik mudah semua benda.
pastu pakat heran awat anak tak dengaq kata
degil..
hati keras dan sebagainya

awat tak pikiaq betul-betul ang masa reja tu mengular ka dak...
ingat nak berkat ka bila bagi duit tu kat anak-anak..

moga-moga kesedaran ni terus segar mekar dalam hati aku.

still, aku tengah pikiaq cara supaya aku reja tak stress,
baru masuk alam reja ni kata sedara aku,
memang rasa hidup macam apa lagi.

maklumla, nak cope ngan tempat baru tu tak senang aih.
susah.
aku lak very poor my soft skill...
kesian aku.
reja bawak balik rumah-perkara biasaa bagi orang ataih..kita orang bawah reja macam nak semput.

4 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang : said...

cikgu sekolah rupanya.....

tapi ada juga golongan perempuan yang ngular.teringat zaman sekolah aku dulu,ada seorang cikgu perempuan yang selalu tak masuk kelas mengajar.hanya melepak di bilik guru sambil bergosip,makan,belek majalah dan katalog.

kesalnya aku sebab dia ambil mudah pada pelajar yang mahukan perhatian dan ilmu dari dia.dan kesimpulannya hampir 1 kelas gagal dalam matapelajaran sejarah.

:: terpaksa ambil tuition di luar.

.: Si BungaKopi : . said...

memang kesian la bila ada perangai ckgu mcam tu.

memang ada di mana-mana.

kat skolah aku, sapa yg xmasuk kelas memang jadi popular la kat skolah..

ain samadi said...

Memang risau dengan repotasi kaum Adam sekarang

.: Si BungaKopi : . said...

kan kan ain samadi,
tapi lately, reputasi sy pon jatuh gak.