Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Monday, October 25, 2010

Diari Minah UPSI 2

Minggu ke- 14 adalah minggu yang student langsung tidak boleh tahan sabar apabila tugasan yang sudah hendak dihantar diarahkan untuk diperbaiki semula. 


Tambah-tambah lagi apabila  kriteria-kriteria yang perlu ada dalam sesebuah tugasan itu baharu saja diberitahu pada hari ini. 


Maka, aku pun tersenyum tabah sambil memandang Dr itu rapat-rapat dan berharap supaya dia faham maksud di sebalik renunganku itu. 


Tapi, aktiviti merenung itu berakhir apabila beliau dengan gantengnya menyoal aku mengenai teori Cone Dale yang aku  cuma ingat nama dan bentuk konnya sahaja.


Melangkah ke atas bas, tiba-tiba  lagu La Bamba  terngiang-ngiang di kelapa. Sampai aku dah masuk bilik dan tunggu giliran untuk mandi pun, lagu tu masih berulang-ulang di kepala aku. Mungkin lagu ini paling sesuai untuk menggambarkan rasa ingin memberontak terhadap lecturer ituh. 


Jadi, marilah bersama-sama menyanyikan lagu ini untuk memberikan semangat kepada rakan bloggermu yang mesra ini.


La Bamba- Valens Richie

Richie Valens - La Bamba .mp3
Found at bee mp3 search engine

LA BAMBA LYRIC!

Para bailar la bamba (2x)
( in order to dance the Bamba) 2x
Senecessita
( it is necessary)
Una poca de gracia
(to have a little ability)
Una poca de gracia, pra mi pra ti yay
( to have a little ability, for me and you)
Yarriba yarriba
( faster and faster)

Yarriba Yarriba 
(Faster and faster)
por ti seré
(I'll be for you)
Por ti seré
(I'll be for you)
Por ti seré
(I'll be for you)

Yo no soy marinero
(I am not a sailor)
Yo no soy marinero
( I am not a sailor)
Soy capitan
( I'm a captain)
Soy capitan, soy capitan
( I'm a captain, I am a captain)

Bamba, bamba
Bamba, bamba
Bamba, bamba
Bam



Banyak betul perkara yang aku nak buat lepas tamat minggu 14 ni. Hei, ni bukan lirik lagu dah la. Ni monolog aku pulak! Jangan la nyanyi ikut rentak Bamba.


Semalam aku langsung tidak tidur hingga ke cerah. 


Aku terus bekerja dan sesekali, luar tingkap aku kerling untuk memastikan agar tiada peneman asing. Tanpa aku sedar, luar tingkap yang gelap sudah berubah menjadi biru. 


Oh, rupanya sudah pagi. Kemudian membuka tingkap untuk membiarkan rezeki masuk, angin sejuk pun menyerbu ke wajah (ecece). 



Jauh di sudut hati, aku berharap sangat semoga rancanganku untuk bersenang lenang di hujung minggu sambil kaki kiri bersilang di atas kaki kanan, sebelah tangan menekan buku kegemaranku di atas meja dan sebelah tangan lagi mencelup keropok lekor yang tiada MSG ke dalam mangkuk kecil yang diisi dengan sos cair. 


Sedang tangan aku tergagau-gagau mencari mangkuk itu kerana mata yang kekal melotot di buku, muzik-muzik instrumental pula tenang membuai perasaan. 


Angin sepoi-sepoi kicap menyapa di sebalik jendela, lalu aku tertidur dan berdengkur ibarat kerbau tua. 


Itu perancangan. Tapi hakikatnya sekarang ini adalah minggu yang sepatutnya tidak sempat berfikir untuk berfoya-foya hatta di blog sekali pun. 


Sepatutnya aku perlu terbongkang barang sejam dua supaya aku tidak menjadi alien, tapi apa kan daya, hati aku tidak senang langsung hingga kan mata tiba-tiba menjadi keras dan panas. 


Impian untuk tidur selepas maghrib juga musnah kerana adanya kelas ganti. 


Aku sangat gembira. T_T


Waktu aku jumpa gambar ni di Google, aku ada terfikir, kalau aku tiru dan masuk kelas, duduk belakang sekali, agak-agak lecturer aku sedar tak?



 P/S- Aku nak bawak bantal kot malam ni.

5 comments:

beautiful_rose said...

hahha boleh cuba kalau berani... =p

Bungakopi said...

rasa mcm nak cuba je..huhu

Anonymous said...

giler kentang header ko.. hahaha

> Shahira

FzaIbrahim said...

Woah!
AKU SUKA GILA GAMBAR TU!

Nnt nk tiru.. T___T

Bungakopi said...

shahira,
cheesy wedges. heh.

FzaIbrahim,
Cubalah. Kau BOLEH. Huhu