Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Sunday, February 20, 2011

Demam Pilihan Raya

Kolej Aminuddin Baki dah sesak sangat kot dengan segala bentuk banner tidak berwarna dengan gambar berwajah pasport bersama wajah yang dihiasi dengan senyuman profesional. Masa ni kalau kita luahkan masalah apa-apa pasti dilayan. Wah, nak bas free sebijik.

Komen aku tentang pilihan raya kampus kali ni, malas nak ambil port.
Alasan : Aku enggak nampak dongg apa yang mereka buat. Benar ni.. benarrr.
Sejak aku belajar merangkak di sini sampailah aku dah masuk acara 100x100, aku masih samar-samar ayam dengan dunia politik ni. 

Orang tua-tua pesan, kalau kita tak pasti, jangan masuk campur.

Dulu aku ni jenis berjiwa patriotik la jugak, kawan-kawan aku sekor pun tak turun waktu mereka ni bagi ceramah pungpangpungpang di atas tangga. Aku pulak dengan berseluar tentera turun seorang diri sambil mencangkung tepi longkang. Patriotik tak aku?

Tapi selepas aku bergelar wanita dewasa ni, aktiviti turun seorang diri dan menjadikan longkang sebagai port istimewa aku bukan lagi agenda utama.

Malas nak fikir calon manakah yang sesuai diangkat sebagai MPP (aku rasa aku kenal gak 2 orang).
Hari tu MPP yang lepas-lepas ada bagi pen drive freeee. 2 GB tu. Tapi bila kawan aku buka pen drive tu, banyak video-video nyanyian. 

Lagu " kami guru malaysia" dan rakaman kanak-kanak yang dalam program motivasi sambil nangis-nangis peluk daddy. Itu boleh jugak buat hiburan. Yang tak bestnya, ada video lucah dalam pen drive tersebut.

Tengok, kan dah tak pasal-pasal belajar benda baru. 

P/S- Baik aku fikir macam mana nak tingkatkan taraf hidup aku. 

2 comments:

beautiful_rose said...

politik...
sebelum menang undi janji mcm2.dah menang undi,habuk pun tarak.

Bungakopi said...

beautiful rose,
thau xpe....
nak kata habuk tarak tu.. ada gak la..tapi habuk je la..huhuh