Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Sunday, January 24, 2010

Cuba jawab

Apa yang hebatnya jatuh cinta pandang pertama?
Tidakkah ia sekadar bersandar pada paras rupa?

Ada sesiapa yang jatuh cinta pandang pertama pada Datuk Ct?

9 comments:

Ahmad Zulfadhli said...

jatuh cinta pandang pertama membuatkan kita makan x basah, tido x kenyang dan sebagainya kerana asyik teringatkan si dia aje siang dan malam.. nie pengalaman diri sendiri yer.. :D

azaliahjsalleh said...

ct masih hot mcm dulu

beautiful_rose said...

aku x pecaye pd jth cinte pandgan pertame...sbb aku rase ragu2 dgn keikhlasan org tu.mcm pasl budak y aku citer kt entry aku tuh...kenal x sampai sebuln dah ajak aku bercinte dgn die.sedgkan hati aku sikit pon x terbukak utk itu wt mse nieh...

Bungakopi said...

ahmad zulfadzli,

hebat tu. huhu,

azaliahjsalleh,

betul.


beautifulrose,

aku paham.:)

Shukri Mohd Ali said...

Dari Abu Hurairah r.a bahawa Nabi S.A.W bersabda, maksudnya :

"Dinikahi wanita itu kerana empat perkara : kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka pilihlah yang mempunyai (mengamalkan) agama, kerana ia akan menyenangkan kamu."

cantik tu perlu, tapi yg lebih aula di sini ialah agamanya. saya percaya pada pandang pertama, kerana saya menemui yang pertama itu ketika menganjurkan majlis agama. wah...sampai sekarang tak boleh lupa paras wajahnya, dan yang lebih saya tak boleh lupa ialah kebijaksanaannya dalam menyampaikan ajaran kepada rakan-rakannya, kelembutannya dalam menegur kesalahan juga ketika memberi pendapat yang kebanyakannya bersandarkan kepada al-Quran dan hadis. oh, saya sgt terpikat ketika itu. namun saya pendam saja hasrat itu selama 3 tahun lamanya, sehingga dia berpindah dan kami tidak lagi dapat berhubung. saya pendamkan saja rasa itu kerana teringat sebuah hadis yang berbunyi :

"barangsiapa jatuh cinta, kemudian menyembuniykannya sehingga kematian datang menjemput, maka dia adalah seorang syahid."

(hadis riwayat Hakim, ibn Asakir, al-Dailami)

begitu tinggi darjat org yg menyembunyikan dan menjaga kesucian perasaannya. sbb tu sy taknak suka2 je meluahkan perasaan pada org tu. huhu.

wah...dah jauh melalut ni. aiseh...

namun, sy tetap percaya pada janji Allah yg tertulis dlm surah al-Nur ayat 26, iaitu :

"Dan wanita-wanita yang baik ialah untuk laki-laki yang baik, manakala laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)."

oleh itu sy sentiasa meningkatkan iman, amal dan ilmu sbb sy percaya Tuhan akan mengirimkan yg terbaik utk sy, selagi sy masih seorang yg baik. insyaAllah =)

sekian ,terima kasih.

Bungakopi said...

shukri,

aku pon nak jadi baiklah.:)

Shukri Mohd Ali said...

hehe. alhamdulillah, bagus tu. moga yg terbaik akan sentiasa utk husna =)

NiNa' said...

dari mata turun ke hati... ewahhh

tapi ade kes..
kita leh berdebar22 even tgk muke je..
nape erk.. musykil22

Bungakopi said...

shukri,

amiiin. utk kamu juga.

Nina,

aku pon musykil.