Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Friday, February 5, 2010

TIPS untuk tidak marah

Bila rasa geram, memang di hati ingat nak buat macam-macam. Boleh saja kalau nak marah, boleh saja kalau nak menjaja cerita di belakang, boleh saja kalau nak tunjuk protes. Boleh, semuanya boleh. 

Contoh protes, tidak bercakap. Buat dunno saja ke. Tapi itu bukan cara aku. Ada apa dengan CARA AKU?  Memang cara aku langsung TIDAK HEBAT, tapi insyaallah lebih OK daripada kamu yang rasa ilmu kamu terlalu TINGGI untuk bercakap dengan aku.

Memang INGIN SANGAT tunjukkan bahawa aku sedang marah kamu, tapi malangnya aku tidak boleh buat begitu. Malangnya aku baru tahu bahawa orang yang selalu sakit hati adalah ORANG YANG JIWANYA SAKIT. ORANG YANG SAKIT. 

Aku tidak mahu berada dalam kumpulan itu. Serius tidak mahu.Tapi aku tidak suka simpan perasaan, jadi beginilah caranya cara aku melampiaskan perasaan. Bila aku makan, aku akan
kunyah satu-satu
gigit sampai putus
telan seketul-seketul

Bila aku mandi, aku gosok gigi sungguh-sungguh sampai ke anak tekak aku jolok
gosok badan sungguh-sungguh biar sampai merah kulit
baru TENANG hati aku.
=
=
=
Kenapa, kau tidak puas hati kerana tidak boleh buat aku marah? Mungkin kau adalah orang yang SAKIT JIWANYA. KASIHAN. Lihatlah betapa aku tidak tergugat.
http://emo.huhiho.com
pritt pritt- Jangan suka meLABEL orang

5 comments:

Husna Hadzarami said...

bagusnya jenis ko ni.. aku kalau marah cuba baca novel or tido je.. tp memang susah nak marah pun.. betul2, org yg selalu marah ni jiwanya sakit..

Bungakopi said...

Husna Hadzarami,

mgkin aku leh try tips ko tu. huhu

Anonymous said...

ooo..camtu cara mu lepaskan marah ya? bagusla.kena bagi mu marah selalu ni. baru sistem pencernaan mu bagus dan badan mu bersih.hahahaha

aqem jr said...

kawal marah tu...sape2 yg dpt kawal marahnya...dia merupakan org yang paling berani di atas muka bumi nie..hehehe..husna kan budak baek..jgn marah ek...nak ambek duit 20 sen wat beli ice-cream..hehe

Bungakopi said...

anonymous,
siapa kamu tu?

aqem jr,
butul3....
nak eskrem kat depan kampus.