Mei 2013

This world doesn't makes any sense anymore~




Saturday, September 4, 2010

Miss Lonely aka Gadis Sepi


Sari berita penting. 
Hari ini langit begitu cemerlang sekali pada pandangan mata saya. 
Sambil membiarkan lagu-lagu raya berkumandang berterusan, beg berhabuk ditepuk di dinding. 
Mak ai, macam lori pasir. 

Keluar macam-macam. 
Roti meri, bedak compact, plastik gule-gule etc. 

Baju saya bulat-bulatkan dan sumbat dalam beg. 
Baju raya yang ditatang bagai minyak yang penuh berbau wangi sekali. 
Sesekali, hati terasa ragu untuk mencampurkan baju raya dalam beg serba guna itu.



Walaupun lagu raya sedang bising-bising seorang diri, tetapi itu tidak dapat membohongi hati dan perasaan saya yang sedang gundah gulana. 

Pada waktu malam, tiada lagi bunyi mercun bersipongang di gegendang telinga, tiada lagi suara orang membaca surah-surah di surau berdekatan, dan tiada lagi bunyi orang  terpekik terlolong memarahi pemuda-pemuda nakal yang bermain mercun bola dan sebagainya. 

Alah, macamlah tak tahu kan. Mereka yang lempar mercun dan mereka jugalah yang pura-pura marah.

Tapi, sekarang semuanya cukup jelas. Memang cuma saya seorang yang menghuni blok ini. 

Pada waktu malam, hanya terdengar bunyi cengkerik dan bunyi Mister Potato yang dikunyah rakus. Siangnya pula, hanya bunyi kipas tua di siling dan bunyi Mister Potato.

Daftar alasan sebab apa saya balik lewat :

Saya balik lewat sebab saya beli tiket lewat. Saya boleh je nak tukar tiket awal tapi cuma ada 1 tiket available. Saya balik dengan junior jadi tak boleh tukar tiket. T_T
Baiknya saya.

P/S- Heihei.. inilah masa untuk berserah pada takdir.

2 comments:

pisau belati said...

selamat hari raya
hati-hati di jalan raya...

.: Si BungaKopi : . said...

SLAMAT HARI RAYA..)
DAH SLMAT PUN SAMPAI